یکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ – Sunday 22 September 2024

ساعت: ۰۲:۲۶

درآمدهای نفتی عراق در حساب فدرال رزرو آمریکا

تصاد عراق مستقیما به فروش نفت به خارج وابسته است، در حالیکه پول نفت صادر شده (از سال 2003 تاکنون}زبه بانک فدرال رزرو آمریکا می‌رود.

به گزارش “راهبرد انرژی“، محافل سیاسی در عراق در انتظار نتایج دیدار نشست نخست وزیر  کشورشان با رئیس جمهور آمریکا به ویژه درباره موضوع مذاکرات خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از خاک عراق و نیز محدودیت‌های اعمال شده از سوی بانک فدرال رزرو آمریکا بر دارایی‌های عراق هستند. این دیدار قرار است روز دوشنبه در دفتر رئیس جمهور آمریکا برگزار شود.

این سفر نخستین سفر در نوع خود برای السودانی از زمان برعهده گیری منصب نخست وزیری عراق در اواخر اکتبر سال ۲۰۲۲ است و هدف از آن ایجاد شراکت‌های جدید میان بغداد و واشنگتن در زمینه‌هایی فراتر از مسائل امنیتی و نظامی است.

السودانی روابط عراق-آمریکا را «کلیدی» برای ثبات در خاورمیانه می‌داند و روی دیدارش با بایدن حساب می‌کند تا مشارکت میان دو کشور را بر مبنایی پایدارتر قرار دهد.

السودانی پس از پایان چهارمین دور گفت‌وگوهای نظامی در بغداد میان کمیته عالی نظامی عراق و همتایش یعنی کمیته وابسته به ائتلاف بین‌المللی که مسئول ارزیابی ماموریت‌های نیروهای ائتلاف در راستای زمینه سازی برای عقب‌نشینی از عراق است، از واشنگتن بازدید می‌کند.

عائد الهلالی، یکی از اعضای ائتلاف فتح که بخشی از ائتلاف «چاچوب هماهنگی شیعیان» است، به سایت‌های خبری وابسته به این ائتلاف شیعی گفت: «السودانی در واشنگتن درباره خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفتگو خواهد کرد و این موضوع نخستین موضوع مورد بحث و گفتگو در سفر وی خواهد بود و اشاره کرد «تلاش دولت درباره مساله خروج نیروهای اشغالگر به خاطر فشارهای مردمی و سیاسی جدی است».

وی افزود: واشنگتن همواره حضور گروه تروریستی داعش و ناتوانی عراق در مقابله با تهدید تروریسم را بهانه می کند، این در حالیست که دولت عراق به دولت واشنگتن ثابت خواهد کرد که عراق در زمینه امنیتی قهرمانانه عمل می‌کند.

«چارچوب هماهنگی شیعیان» همچنین روی سفر السودانی برای کاهش سیطره بانک فدرال رزو آمریکا بر فعالیت‌های مالی در عراق و امکان یافتن راهی برای افزایش انعطاف‌پذیری آمریکا در برخورد با دارایی‌های مالی عراق حساب می‌کند.

وعد قدو، نماینده «چارچوب هماهنگی شیعیان» می‌گوید «اقتصاد عراق مستقیما به فروش نفت به خارج وابسته است، در حالیکه پول نفت صادر شده (از سال 2003 تاکنون}زبه بانک فدرال رزرو آمریکا می‌رود». وی توضیح داد که «آمریکا در اغلب موارد از (این بانک) به عنوان ابزاری برای اعمال فشار بر دولت عراق در راستای تضمین بقای خود در این کشور و منطقه بهره برداری می‌کند».

ترجمه: اداره رسانه های خارجی

 

منبع: https://www.alquds.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Energy Strategy
اتاق خبر انرژی